ارزش کودکان روستاهای دور ایران چقدر است ؟

ارزش کودکان روستاهای دور ایران چقدر است ؟

خبرگزاری مهر از نبود امکانات تحصیلی در مناطق زلزله زده فهرج کرمان خبر داده است از نبود امکانات اولیه و سرمای زمستانی کویر و بیماری کودکانی که در زیر چادرهای اهدایی هلال احمر درس می خوانند اما دریغ از چند عکس و یک گزارش مصور ! دریغ از یک تیم خبری که با دوربین به منطقه فهرج اعزام شده باشد تا در خصوص روند خدمات رسانی به مردم گزارشی مصور تهیه کنند ! به راستی چرا ؟

فهرج در میان دو شهر بم و زاهدان قرار دارد منطقه ای روستایی که بسیار محروم است با مردمی که اغلب از ضعف شدید مالی رنج می برند از مرکز مومن آباد بم تا فهرج راهی نیست تقریبا در یک منطقه قرار دارند و من با فقری که بر جامعه روستایی آنجا حاکم است آشنا هستم شاید آنچه موجب می شود که خبرنگاران ما از قبول زحمت برای بازدید از این روستاها شانه خالی کنند فاصله بعید آن از مراکز استانی و قرار گرفتن این منطقه در مرز بین دو شهر بم و زاهدان است و شاید گزارش نشدن روند حادثه از عدم تمایل عزیزانی است که می توانند و نمی خواهند !

امروز در تمامی سایتهای رسمی کشور که در زمینه زلزله و مدیریت بحران کار می کنند جستجو کردم و متاسفانه هرچه گشتم کمتر یافتم ! دریغ از یک گزارش مصور از روند بازسازی و ارائه خدمات بعد زلزله مناطق آسیب دیده شاید لازم باشد که بجای نابود کردن تشکل های غیر دولتی بخشی از هزینه های میلیاردی بخشهای تحقیقاتی و پژوهشی این مراکز به تشکلهای غیر دولتی داده شود تا شاید گزارشاتی مصور و متقن از روند بازسازی مناطق زلزله زده را به روز بر روی سایتهای رسمی شاهد باشیم

علیرضا سعیدی

21 فوریه، 2010 |