مردم نگار نگران از تکرار زمین لرزه

مردم نگار نگران از تکرار زمین لرزه

کرمان – خبرگزاری مهر: زمین لرزه شدید ۵٫۸ ریشتری نگار کرمان خسارت جانی در برنداشته است اما مردم نگار نگران از تکرار زمین لرزه در خیابانهای شهر سرگردان هستند.

 به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، زمین لرزه شدید صبح شنبه بخش نگار در نزدیکی شهر کرمان بنا به اعلام ستاد حوادث غیر مترقبه کرمان هیچگونه خسارت جانی در بر نداشته است و بررسی خسارات احتمالی جانی در سه روستای "شیرینک"، "چهار طاق" و "جعفر آباد" بخش نگار از توابع شهرستان بردسیر که مرکز زمین لرزه صبح امروز بوده اند همچنان ادامه دارد و مسئولان میزان خسارت مالی این روستاها را نیز هنوز اعلام نکرده اند.

شدت زمین لرزه نگار به حدی زیاد بوده است که موجب فرو ریختن برخی از شیشه های منازل در بخش نگار و خراب شدن سازه های قدیمی شده است اما طبق گفته فرماندار بردسیر هنوز هیچگونه خسارت جانی از این زمین لرزه گزارش نشده است.

غلامعلی موحدی نیا پس از گذشت ساعاتی از این زمین لرزه شدید تنها از مشخصات زمین لرزه اطلاع دارد و افزود: خسارات مالی در حال بررسی است.

طبق مشاهده خبرنگار مهر در منطقه برخی از منازل مسکونی در نگار دچار ترک خوردگی شده اند و به دلیل قدمت برخی منازل مردم از رفتن زیر سقفها واهمه دارند.

ترافیک در محور کرمان – بردسیر که راه دسترسی به بخش نگار است همچنان سنگین است و برغم نیاز مردم به برقراری ارتباط همچنان ارتباط تلفنی با نگار برقرار نیست و حتی ارتباط در شهر کرمان نیز به سختی انجام می شود.

بنا به اعلام ستاد حوادث غیر مترقبه، معاون عمرانی استاندار در روستاهای سه گانه محل زلزله مستقر شده است و امداد رسانی به این سه روستا درحال انجام است اما همچنان همه مسئولان از میزان خسارات اعلام بی اطلاعی می کنند.

هم اکنون مردم نگار از وحشت تکرار زمین لرزه در پارکها و محلهای باز و باغات مستقر شده اند و با توجه به ترک خوردگی برخی واحدهای مسکونی از حضور در خانه های خود خودداری می کنند.

ترافیک سنگین در محورهای نگار به سه روستای محل زلزله بخصوص روستای شیرینک ادامه داد و با توجه به عدم هر گونه تماس تلفنی با منطقه براورد خسارات در ساعتهای آتی اعلام می شود.

به گفته برخی مردم بخش نگار تعداد قابل توجهی از سازه های مسکونی روستاهی سه گانه محل زمین لرزه دچار خسارت شده اند و برخی از خانه های روستایی فرو ریخته اند.

هلال احمر نیز گروه های امدادی و نجات را به روستای شیرینک اعزام کرده است

21 فوریه، 2010 |