مرگ یک نجاتگر در حین عملیات نجات

مرگ یک نجاتگر در حین عملیات نجات

رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه استان کهگلیویه و بویراحمد که برای نجات جان دو کارمند صدا و سیما از حمله خرسها به ارتفاعات دنای شرقی رفته بود در حین عملیات جان خود را از دست داد.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد امیری مدیرکل حوادث غیر مترقبه استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از آنکه از حمله خرسها به کارمندان صدا و سیما در ارتفاعات دنای شرق مطلع شد با درخواست بالگرد از شرکت نفت گچساران اقدام به انجام عملیات نجات کرد که هنگام فرود به دلیل برخورد با پره های بالگرد خود قربانی عملیات نجات شد.

مدیرکل سابق محیط زیست که سابقه همکاری نزدیک با قربانی عملیات نجات را دارد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آقای امیری در مناطق حفاظت شده برای نجات جان محیط بانان و شکارچیان زخمی و همین طور نجات جان حیات وحش در طول دوران خدمتش همکاریهای زیادی با محیط زیست داشت.

جلیل بادام فیروز افزود: این انسان شریف منشا خدمات بسیاری در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی بود به نحوی که در خاموش کردن آتش سوزیهای جنگلها در کل استان تلاشهای زیادی کرد و بارها جان خود را برای نجات دیگران  به خطر انداخت.

وی افزود: امیری در حادثه برفگیر شدن عشایر در نوروز سال گذشته، تعطیلات خود را کنار گذاشت و مردم و دام عشایر منطقه "آجم طیبی" کهگیلویه را نجات داد. وی بارها در انتقال ماموران زخمی محیط زیست از ارتفاعات و مناطق صعب العبور تلاش کرد و در بسیاری از مواقع جان حیات وحش گرفتار شده را نجات داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر کشور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید این حادثه گفت: زمانی که حادثه حمله خرسها به کارمندان صدا و سیما به ما اعلام شد تیم کوهستان جمعیت هلال احمر از کرمانشاه با یک بالگرد به بویراحمد فرستاده شد اما متاسفانه قبل از رسیدن تیم ما آقای امیری اقدام به عملیات نجات از طریق بالگرد شرکت نفت کرده بود.

محمود مظفر تاکید کرد: عملیات امداد و نجات شیوه های تخصصی خود را دارد و با توجه به اینکه در منطقه مورد  نظر امکان نشستن بالگرد نبوده آقای امیری بر اثر بی احتیاطی در هنگام خروج از بالگرد دچار سانحه دردناکی شده و سرش در برخورد با پره های بالگرد از گردن جدا شده است.

به گفته وی، در جریان این عملیات نجات دو کارمند زخمی نجات یافته و به مرکز درمانی منتقل شدند

21 فوریه، 2010 |