وقتی نقشه ها هم دروغ می گویند

وقتی نقشه ها هم دروغ می گویند

کار خاکبرداری را برای ساختن یک مجتمع فرهنگی اموزشی آغاز کرده ایم تقریبا ده هزار متر مکعب خاک را باید در طی ده شب برداریم قبل از شروع کار استعلامهای لازم را از سازمان آب و برق و تلفن و گاز در خصوص خطوطی که ممکن است از زمین عبور کرده باشند را تکمیل نموده ایم و کارشناسان همه سازمانها ما را مطمئن کرده اند که در محوطه با هیچ یک از شبکه های انها که مدفون باشد روبرو نخواهیم شد . شب اول لودر یک انشعاب آب را در همان یک متر اول قطع می کند و داستان بستن انشعابات تا به صبح ادامه دارد اما شب دوم یک انشعاب پوسیده گاز سر از زیر خاک در می آورد روز سوم را به جلسات مشترک با پیمانکار و کارفرما و مهندسان اداره گاز می گذارانیم و نقشه های مسیرهای عبور شبکه را از اداره گاز می گیریم و با گچ بر روی زمین پیاده می کنیم .

در نهایت با توجه به نقشه های موجود مطمئن می شویم که تنها یک لوله دو اینچی گاز در امتداد طولی سایت ما در خیابان وجود دارد با توجه به این موضوع با رعایت یک حریم سه متری خاکبرداری را شب چهارم آغاز می کنیم که به یکباره لودر یک شاخه لوله گاز دو اینچی را که عمود بر امتداد زمین ما درست از وسط آن عبور کرده است را از دل خاک بیرون می آورد .

اینکه این لوله با چنین قطری با چنین آسیبی که لودر به آن وارد کرده است نشکسته بیشتر به معجزه می ماند .

شبانه دوستان اداره گاز را خبر می کنیم نقشه ها را چند باره زیر رو می کنیم و همه انگشت به دهان می مانیم که چرا این لوله در نقشه ها نیست !!

به نظر می آید بیماری ترسناک دروغ گویی که این روزها بسیار شایع شده است به نقشه ها نیز سرایت کرده است . اگر روزی مستنداتی همچون نقشه ها هم دستخوش بی اخلاقی هایی همچون دروغ گویی شوند خدا به دادمان برسد !!

کار خاکبرداری ما اکنون به مین روبی یک زمین مین گذاری شبیه شده است

و همه خطرات هم دور سر بنده خدا راننده لودر می گردد !!

.

.

21 فوریه، 2010 |