زلزله بامداد امروز بندرعباس را لرزاند

زلزله بامداد امروز بندرعباس را لرزاند

زمین لرزه ۹/۴ ریشتری بامداد امروز بندرعباس و قشم را لرزاند و ۴۴ تن را راهی بیمارستان کرد.

غیبی ، سرپرست ستاد بازسازی و حوادث هرمزگان، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات زلزله بامداد امروز بندرعباس، اظهار کرد: این زمین لرزه که در ساعت ۲ و ۵۶ دقیقه بامداد تاکنون منجر به ترک خوردن دیوارهای ۴۱ واحد و تخریب دو واحد مسکونی شده است.

وی ادامه داد: بر اثر این حادثه برق بندرعباس قطع شد و بار ترافیکی تماس‌های تلفنی به شدت بالا گرفت، اما به تدریج و هم اکنون این مشکلات برطرف شده است.

به گفته سرپرست ستاد بازسازی و حوادث هرمزگان، نزدیک به ۲۰۰ تن از ساکنان بندرعباس به دلیل ترس و یا مصدومیت‌های جزئی به مراکز درمانی مراجعه کردند که به صورت سرپایی مداوا شدند، این در حالیست که ۴۴ تن نیز که بر اثر این زمین لرزه مصدوم شده بودند، به بیمارستان‌های بندرعباس منتقل شدند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه استان برگزار شده است، افزود: امدادگران هلال احمر و ماموران نیروی انتظامی در محل حادثه حضور دارند، هر چند مردم پس از وقوع زلزله از خانه‌های خود بیرون آمده و بامداد امروز را در بوستان‌ها و خیابان‌های بندرعباس سپری کرده‌اند، اما وضعیت شهر هم اکنون عادی است و تمام مردم به خانه‌های خود باز گشته‌اند.

غیبی در خاتمه گفت: این زمین لرزه چند پس‌لرزه نیز داشت که بزرگی آن کمتر از زمین لرزه اولیه بود.


آخرین آمار مجروحان زلزله امروز بندرعباس
سرپرست دفتر ستاد حوادث غیرمترقبه هرمزگان گفت: شمار مجروحان زلزله بامداد امروز بندرعباس به ۲۶۹ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بر اساس گزارشات واصله از مراکز بهداشتی، هلال احمر و بیمارستان‌ها شمار زخمی‌های زلزله بامداد امروز به ۲۶۹ نفر رسید.

در حال حاضر اوضاع شهر بندرعباس به حالت عادی بازگشته اما مردم همچنان در بیرون از خانه‌ها به سر می‌برند.

سرپرست دفتر ستاد حوادث غیرمترقبه هرمزگان دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: از شمار زخمی‌هایی که تاکنون به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند ۴۴ نفر بستری شده‌اند و دیگر زخمی‌ها با معالجه سرپایی از بیمارستان مرخص شدند.

احمد غیبی همچنین افزود: طبق گزارش‌های مردمی رسیده به این مرکز ۳۱ واحد منزل مسکونی دچار صدمه جزئی شده و دو واحد نیز در حوالی کوی ملت و سه‌راه جهانبار به طور کامل تخریب شده است.

وی همچنین افزود: مشکل شبکه‌ها و خطوط انتقال برق نیز که از مدار خارج شده بود به طور کامل برطرف شده و تنها یک پست از پست‌های انتقال در حال بازسازی است که در ساعاتی دیگر مجددا وارد مدار می‌شود.

سرپرست دفتر ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری هرمزگان با بیان اینکه حجم بالای ترافیک تماس‌ها سبب اخلال در شبکه مخابراتی بندرعباس در دقایقی پس از وقوع زلزله شده بود، افزود: این شبکه در حال حاضر بدون هیچ‌گونه مشکلی در حال خدمات دهی به مشترکان است.

غیبی در پایان افزود: در حال حاضر شهر بندرعباس در حالت عادی به سر می‌برد و نیروهای امداد و نجات نیز در حالت آماده‌باش کامل هستند.

زلزله به بزرگی ۹/۴ دهم ریشتر بامداد امروز در عمق شش کیلومتری زمین و به مرکزیت ۱۰ کیلومتری شهر بندرعباس مردم را این شهر را وحشت زده کرد.

دسته ها: مدیریت بحران
21 فوریه، 2010 |