مدیریت بحران آنفولانزا در مدارس قم !

مدیریت بحران آنفولانزا در مدارس قم !

تابناک در گزارشی در خصوص خبری از اصلاح الگوی مصرف در مدارس قم به بحث آنفولانزای خوکی در مدارس قم پرداخته است که این خبر بسیار شایان توجه تمامی مدیران بحران است .

بنا بر اطلاع خبرنگار تابناک ، اجرا نشدن دستورهای پزشکی در مدارس این استان به علاوه بی توجهی به شیوع آنفلوآنزا در مدارس و بی توجهی به نظریات کارشناسی، باعث شده «قم»، رتبه نخست استانی را در ابتلا به این بیماری خطرناک را به دست آورد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم، آمار مبتلایان به آنفلوآنزای نوع A در قم را ۱۶۸ نفر اعلام کرد. وی همچنین از فوت چهار نفر مبتلا به ویروس آنفلوآنزا در قم خبر داد و گفت: تاکنون چهار نفر از جمله یک پسر دوازده ساله و یک کودک یازده ماهه، یک خانم بادار و یک کودک سه ساله درگذشته‌اند. بیشترین افرادی که مبتلا شده‌اند، در فاصله سنی هفت تا هجده سالگی هستند.

همچنین بنا به نوشته روزنامه نودزهم دی قم، رئیس مرکز بهداشت استان قم، آمار مبتلایان به آنفلوآنزای نوع A در قم را ۱۶۸ نفر اعلام کرد. وی همچنین از فوت چهار نفر مبتلا به ویروس آنفلوآنزا در قم خبر داد و گفت: تاکنون چهار نفر از جمله یک پسر دوازده ساله و یک کودک یازده ماهه، یک خانم بادار و یک کودک سه ساله درگذشته‌اند. بیشترین افرادی که مبتلا شده‌اند، در فاصله سنی هفت تا هجده سالگی هستند.

گفتنی است، این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که آموزش و پرورش این استان، هنوز تصمیمی مبنی بر کاهش این آمار و یا تعطیلی مدارس نگرفته است.

لینک خبر : http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=70949

21 فوریه، 2010 |