بهترین سازه های نگهبان دنیا

بهترین سازه های نگهبان دنیا

بهترین سازه نگهبان دنیا سازه ای است که شما در کارگاهتان اجرا می کنید و در زیر بار گذاری سربلند بیرون می آیند و جان کارگرانی که در کارگاه کار میکنند را حفاظت میکنند !

مهم این نیست که سازه نگهبان شما چقدر سنگین یا سبک است مهم آن است که بتواند وظیفه ای را که بر عهده دارد را به خوبی به انجام برساند.

دوست مهندسی دارم بنام مهندس داود ایمانی که سرپرست پروژه یک فرهنگسرا است . این فرهنگ سرا در میان دو گاراژ که هر دودارای ساختمانهای مسکونی بلندی هم هستند قرار دارد . روزی که بنده اولین بار از این سایت بازدید کردم محل اجرای سازه نگهبانها تازه برداشت شده بود و بتن مگر فونداسیون های آن تازه ریخته شده بود. در خصوص اینکه آیا این سازه نگهبانها قادر هستند باز سنگین دیوارهای جانبی را تحمل کنند گفتگویی بین بنده و مهندس ایمانی انجام شد که نتیجه آن اینبود که اگر این سازه ها توانستند در انتهای کار از ریزش دو دیوار جانبی جلوگیری کنند حتما بهترین سازه نگهبانهای دنیا هستند.

سه ماه از آن تاریخ می گذرد و مهندس ایمانی سرگرم زدن سقف طبقه اول فرهنگ سرا است و منهم مثل او ایمان آوردم که بهترین سازه نگهبانهای دنیا سازه نگهبانهای او هستند با آنکه به نظر خیلی ظریف می آیند اما خیلی جسورانه دیواره ها را در آغوش گرفته اند .

دعوت میکنم شما را به دیدن قبل و بعد بارگذاری سازه نگهبانهای موصوف !

.

.

اجرای سازه نگهبان

به ساختمانهای کناری توجه کنید !! هر دو ساختمان فاقد فونداسیون و اسکلت فلزی یا بتنی هستند

.

.

سازه نگهبان

اجرای سازه های فلزی با برداشت خاکها در محل ستونها آغاز شده و با تمییز کاری نهایی می شود

.

.

اجرای سازه نگهبان

سازه های نگهبان چند دقیقه ای پس از بارگذاری شدن !!

لحظات رعب آوری بود هر ریزش خاکی می توانست آغاز فرو ریخت ساختمانهای کناری باشد

.

.

داود ایمانی

و اینم مهندس داود ایمانی

مهندسی با اخلاق و شجاعی که کار ساختمانی را واقعا بلد است

از این معلم ساختمان و کارهای منحصر به فردش باز هم خواهم نوشت

.

.

21 فوریه، 2010 |