آتش درست کردن در کوه

آتش درست کردن در کوه

یک شب خوابیدن در کوه و آتش درست کردن اغلب برای کسانی که به طبیعت گردی علاقمند هستند روی می دهد ! اما آیا این مهارتهای اتش درست کردن که در کتابهای مختلف و مقالات به عنوان هنر زنده ماندن از اون یاد می شود واقعی و اجرایی است ؟

همیشه از روشن کردن آتش در پناه یک عامل بادگیر یاد می شود اما آیا کسی تا به حال به شما این را گفته است که اگر در پناه یک تخته سنگ آتش روشن کنید تکلیف شما با دودی که هی تو چشم این و ان می رود چیست ؟

چرخش جریان باد در پشت یک بادگیر نا موزون آنقدر امری طبیعی است که شاید با یک یاد آوری همه کسانی که تجربه ای از این موضوع داشته اند خاطره های بد آتش درست کردن را به یاد بیاورند !!

اما چرا این موضوع در کتابها درج می شود !! راز داستان در این است که در کتاب یک نکته فراموش شده است که گفته شود !! وقتی آتش روشن کردن در پشت یک تخته سنگ معنی دارد که آنقدر باد شدید است که اجازه روشن ماندن و یا حتی روشن شدن را هم نمی دهد !! والا در محلی که نسیمی آرام در حال وزیدن است کافی است در سنگ های که پیرامون اتش می گذارید راهی را برای ورود هوا برای بهتر سوختن چوبها هم باز کنید !

فقط یه نکته را فراموش نکنید !

آتش بدون دود یعنی سرعت در سوختن هیزم ها و این یعنی نیاز به یک عالمه چوب ! سعی کنید برای رسیدن به یک تعادل در طراحی سنگ چین پیرامون آتش وسواس بیشتر و دقتی زیاد داشته باشید ! این اتش درست کردن انقدر نکته دارد که شاید چندین پست را بتوان به آن اختصاص داد !! وقتی بود حتما باز هم در این خصوص خواهم نوشت // مهندس علیرضا سعیدی

دسته ها: مقالات
21 فوریه، 2010 |