زنگ خطر برای مدارس ایران

زنگ خطر برای مدارس ایران

مدفون شدن نهصد دانش اموز چینی در زیر آوار مدارس فرسوده خود در زلزله امروز چین زنگ خطری برای تمامی مدیران و مسئولان تمامی کشورهایی است که مدارس فرسوده آنها تله مرگ دانش آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس از پکن، این زلزله به قدرت ۸/۷ ریشتر مرکز چین را لرزاند و باعث شد تا هزاران نفر از مردم هراسان تا صدها مایل آن طرف تر و از پکن تا شانگهای به خیابانها بریزند. این زلزله در کشورهای پاکستان، ویتنام و تایلند هم حس شده است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا ۴ دانش آموز بعد از فروریختن ۲مدرسه ابتدایی در چانگینگ کشته شدند. این خبرگزاری آمار دیگری را در مورد ۹۰۰ دانش آموزی که در زیر آوار گرفتار شده و اینکه آیا کسی از آنها زنده است را اعلام نکرد.

این خبرگزاری اعلام کرد که تا به حال در اثر این زلزله ۱۰۷ نفر کشته و ۳۴ نفر زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام مؤسسه زمین شناسی آمریکا مرکز زلزله ۶۰ مایلی شمال غرب چنگدو بوده است. این زلزله باعث آسیب دیدگی خطوط ارتباطی هم شده است به نحوی که رسانه های دولتی این کشور هم اطلاعات چندانی را در مورد این زلزله نداشته اند.
این زلزله باعث شد تا ساکنان پکن، شانگهای و سایر شهرهای چین که حدود ۹۳۰ مایل با مرکز زلزله فاصله داشته‌اند هراسان به خیابانها بریزند.
"هو ژینتائو" زئیس جمهور چین دستور امداد سریع به مناطق آسیب دیده را صادر کرده است. در پکن هم دستور تخلیه ساختمانها صادر شده است.
زلزله‌ای به قدرت ۸/۷ ریشتر زمین لرزه‌ای قدرتمند است که می تواند باعث ایجاد آسیبها و خسارات گسترده‌ای در مناطق مسکونی شود. آخرین زلزله بزرگ در چین در سال ۲۰۰۳ و به قدرت ۸/۶ ریشتر رخ داده بود که باعث کشته شدن ۲۶۸ نفر در استان ژینتجیانگ در غرب چین شد.

21 فوریه، 2010 |