پاسخ به انتقادات متخصصان در خصوص نرده های ثابت مدارس

پاسخ به انتقادات متخصصان در خصوص نرده های ثابت مدارس

رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در مورد انتقاداتی که نسبت به حفاظ‌های نصب شده روی پنجره مدارس حادثه دیده و ممانعتی که این حفاظ ها از خروج دانش‌آموزان در زمان آتش‌سوزی داشته‌اند، گفت: حفاظ‌های پنجره مدارس برای امنیت تجهیزات و اموال مدارس و پرونده‌های دانش‌آموزان لازم و ضروری است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اعلام آخرین وضعیت دانش آموزان حادثه‌دیده در آتش سوزی مدرسه انقلاب شین آباد پیرانشهر و همچنین تشریح جزئیات کامل این حادثه گفت: نه در این کلاس خراب بوده و نه کلاس‌ها فاقد کپسول آتش نشانی بوده‌اند.

 

مرتضی رییسی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، اظهار کرد: این مدرسه دارای ۱۷۸ دانش آموز و ۹ کلاس درس است که شش کلاس آن در حال استفاده و ۳ کلاس جدید توسط یکی از ارگان‌ها به آن اضافه شده که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

وجود نداشتن دستگیره در و یا کپسول آتش نشانی به شدت تکذیب می‌شود

وی افزود: در برخی از اخبار مباحثی مطرح شده بود از جمله “وجود نداشتن دستگیره در و یا کپسول آتش نشانی” که به شدت هر دو مورد را تکذیب می‌کنم، چرا که کلاس دارای دستگیره و کاملا سالم بوده و در حال حاضر نیز سالم است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه تجهیزات این کلاس نو بوده و هیچگونه مشکلی وجود نداشته و آتش سوزی در کلاس‌هایی رخ داده که حدود هشت سال پیش توسط اهالی به صورت خودیاوری احداث شده است.

رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در مورد انتقاداتی که نسبت به حفاظ‌های نصب شده روی پنجره مدارس حادثه دیده و ممانعتی که این حفاظ ها از خروج دانش‌آموزان در زمان آتش‌سوزی داشته‌اند، گفت: حفاظ‌های پنجره مدارس برای امنیت تجهیزات و اموال مدارس و پرونده‌های دانش‌آموزان لازم و ضروری است.

به گفته رییسی، تراکت نقاشی دانش آموزان و حتی پوشه پلاستیکی داخل قفسه کتابخانه دانش آموزان نیز سالم است و طبق گزارش، برچسب شارژ کپسول آتش نشانی مبنی بر اینکه این کپسول به تازگی شارژ شده بود موجود است، ضمن اینکه این مدرسه دارای دو کپسول اطفای حریق شارژ شده بوده که یکی از آنها نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی درباره استاندارد بودن بخاری‌های نفتی کاربراتوری به ایسنا گفت: طبق آیین نامه، بخاری‌های نفتی کاربراتوری استاندارد هستند و بخاری که در این مدرسه مورد استفاده قرار گرفته نیز ساخت یکی از شرکت‌های معتبر و کاملا استاندارد بوده است.

رییس سازمان نوسازی مدارس در توضیح اینکه چرا در همه مدارس امکان استفاده از سیستم حرارت مرکزی (پکیج) وجود ندارد؟ گفت: برای تجهیز همه کلاس‌های درسی کشور به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این رقم بسیار بالایی است.

به گفته رییسی، امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار جداگانه برای تجهیز و تعمیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس در نظر گرفته شده که تا کنون سه میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

بر اساس گزارش دریافتی، بخاری مدرسه‌ کاملا سالم بوده و هیچگونه مشکل فنی نداشته

رییسی با بیان اینکه استفاده از موتورخانه و یا سیستم پکیج که نیازمند یک موتورخانه کوچک است، در مدارس با تعداد کم کلاس‌ها مقرون به صرفه نیست، اظهار کرد: طبق مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان کشور، استفاده مستقیم از گاز و نصب بخاری‌های گازسوز در داخل مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها، خانه‌های سالمندان، محل نگهداری از معلولان جسمی – روانی، مهمانسراها و محل‌هایی که مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند، ممنوع است، لذا تنها سیستم مورد استفاده در مدارس طبق این آیین‌نامه یا باید از طریق سیستم حرارت مرکزی تامین شود و یا با استفاده از بخاری کاربراتوری نفتی.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش رعایت نکات ایمنی در استفاده از بخاری‌های نفتی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بر اساس گزارش دریافتی، بخاری این مدرسه که دچار حریق شده، کاملا سالم بوده و هیچگونه مشکل فنی نداشته.

تعمیر دو کلاس آسیب دیده در این آتش سوزی پس از صدور مجوز از قوه قضاییه انجام خواهد شد

وی درباره آخرین وضعیت دانش آموزان حادثه دیده در این آتش سوزی نیز گفت: حداکثر امکانات آموزش و پرورش و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به کار گرفته شده و تا درمان نهایی این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

رییسی افزود: علاوه بر آموزش و پرورش، سایر ارگان‌ها و حتی سازمان‌های بیمه‌گر نیز درمان دانش آموزان را متقبل شده‌اند و ریالی هزینه به خانواده‌های دانش آموزان آسیب دیده تحمیل نخواهد شد.

به گفته معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، تعمیر دو کلاس آسیب دیده در این آتش سوزی پس از صدور مجوز از قوه قضاییه انجام خواهد شد.

انتهای پیام

ادمین آرمان

16 ژانویه، 2013 |