تحلیل یک بحران بر اساس نظریه تعادل

تحلیل یک بحران بر اساس نظریه تعادل

این مقاله در چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت بحران ارائه گردیده و به صورت یک کارگاه آموزشی نیز برگزار شده است

این مقاله در ماهنامه بین المللی راه و ساختمان ، سال هفتم، شماره ۵۹ به چاپ زسیده است

خلاصه مقاله

 

حادثه آتش‌سوزی در مدارس ایران تاکنون چندین بار روی داده است و متاسفانه ما در چند سال اخیر شاهد تلفات جانی نیز در برخی حوادث بوده ایم به‌نحوی که در آتش‌سوزی روستای سفیلان از توابع کهکیلویه و بویراحمد ، تمامی سیزده دانش‌آموزی که در کلاس درس محبوس شده بودند در آتش سوختند. اما در میان حوادث روی داده تاکنون حادثه مدرسه شهید رحیمی روستای درودزن به خاطر زنده ماندن تمامی مصدومان حادثه که خود روایتگر چگونگی آن بودند منحصر به فرد بوده است

در تاریخ ۱۴/۰۹/۸۵ در دبستان شهید رحیمی در روستای درودزن از توابع مرودشت شیراز استان فارس، هشت کودک دانش‌آموز دبستانی( ‌مقطع سوم دبستان‌ ) بر اثر فروافتادن بخاری علاء‌الدین در کلاس درسشان دچار سوختگی شدند. شدت و نوع سوختگی این کودکان به‌نحوی بود که اغلب آنها چهره و انگشتان زیبای خود را از دست دادند. وقوع این حادثه با پوشش خبری گسترده ای که یافت بازتابی ملی و جهانی پیدا کرد و مسئولان ارشد مدیریت کشور را بطور مستقیم درگیر خود نمود.

 

این مقاله با بررسی نحوه وقوع این بحران و تحلیل عوامل مؤثر بر آن با استفاده از نظریه تعادل تنظیم شده است، تا گامی برای جلوگیری از تکرار این حادثه تأسف‌بار در کشور عزیزمان ایران باشد .

 

 

کلمات کلیدی

 

مدیریت بحران ـ نظریه تعادل ـ حادثه ـ آتش‌سوزی ـ مدارس ـ ایمنی ـ دانش‌آموزان  

شما می توانید اصل مقاله را در اینجا ملاحظه نمایید

.

.

.

 

.

.

کنفرانس مدیریت بحران

 

 

21 فوریه، 2010 |