هنر زنده ماندن در شرایط سخت یعنی چه ؟

هنر زنده ماندن در شرایط سخت یعنی چه ؟

دوره هایی با نام هنر زنده ماندن در شرایط سخت را چند ماهی است در دستور کار خود داریم . اما این دوره ها چیست ؟ هنر زنده ماندن در شرایط سخت چگونه دوره ای است و چه کسانی میتوانند در این دوره ها شرکت کرده و توانمندیهای لازم برای شرکت در این دوره ها چیست . شاید تصور کنید که افرادی که در این دوره ها شرکت میکنند افرادی با قدرت بدنی فوق العاده و یا جسارت و شجاعت فوق العاده ای هستند و یا مهارتهایی ورای تصور را اموخته اند . شاید در زمان تجسم این افراد انان را ببینید که همچون رمبو از سنگها بالا رفته یا با کارد جنگ های تن به تن انجام میدهند .

در حقیقت این تصویری است از آنچه در تخیلات افرادی که این رشته را تجربه نکرده اند وجود دارد کسانی که هنر زنده ماندن را با ساختن چادر سرخپوستی و شکار خرس قطبی و خوردن آب کاکتوس های صحرای اریزونا به شما معرفی میکنند  شاید جالب باشد که بدانید در زمان امتحان حتی قادر نیستند به تنهایی شبی را در تاریکی یک دشت با تمامی تجهیزات اما بدون چراغ به صبح برسانند .

آنچه در این سالها خود به عینه دیده ام اغلب افرادی که فراگرفتن این هنر را مختص انسانهای برتر میدانند خود انسانهایی ترسو بودند  که در تخیلات خود ساخته خود زندگی می کردنند .

برای خواندن بقیه مطلب بر روی کلمه ادامه متن که در زیر خبر میباشد کلیک نمایید

هنر زنده ماندن در شرایط سخت هنری است که متعلق به همه انسانها می باشد آنهم مطابق با شرایط طبیعی انها. مهارتهایی که میتوانند انسانی را با حداقل توانمندیهای انسانی برای رویارویی با لحظات سخت اماده نموده و به او قدرت عبور از مشکلات را به صورت فردی و گروهی بدهد .

آغاز هنر زنده ماندن در شرایط سخت می تواند آموزشهایی باشد که به یک کودک می اموزد که چگونه از جان خود در زمان بحران و نبود بزرگترهایش حفاظت کرده و در زمان حوادث غیر مترقبه همچون آتش سوزی خانه خود که در آن گیر افتاده است جان سالم بدر برد  !

و به یک پدر و یا مادر می اموزد چگونه در زمان حادثه و گیر افتادن در بوران و برف ! یا ماندن در پشت یک بهمن کودکان و همسرش را از یخ زدن نجات دهد ! انهم نه با ساختن خانه اسکیمویی که طنزی فانتزی است ! بلکه با سوزاندن لاستیک زاپاس ماشینش !

هنر زنده ماندن در شرایط سخت نیز دارای مراتب و درجات مختلف می باشد از هنر های ساده ای که شما را در شرایط سخت بتواند از مشکل پیش آمده عبور دهد تا هنر هایی برای رهبری گروهی آسیب دیده و یا عضو مفیدی از یک گروه نجات حرفه ای که برای نجات جان هموطنان خود دوره می بینند .

سعی میکنم چند پستی را به موضوع هنر زنده ماندن در شرایط سخت و اینکه چگونه میتوان با تمرین هایی ساده خود را برای شرکت در کلاسهای حرفه ای این هنر اماده کنید اختصاص دهم .

مهندس علیرضا سعیدی

21 فوریه، 2010 |