۱۵۰ هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی

۱۵۰ هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از وجود وسایل حرارتی غیر استاندارد در مدارس کشور، گفت: اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی مدارس برای تعویض وسایل گرمایشی غیراستاندارد به دلیل نبود بودجه هنوز تخصیص نیافته است.

رضا صابری در گفت ‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از وجود وسایل حرارتی غیراستاندارد در مدارس کشور، توضیح داد: سال گذشته به دلیل کمبود درآمد، دولت تنها هزینه‌های جاری را پرداخت کرد و خرید امکانات و ابزارهای مورد نیاز برای آموزش وپرورش آن گونه که مورد انتظار بود اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم  آزادشهر، رامیان، چشمه‌ساران و فندرسک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بهسازی و تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی استاندارد باید در اولویت‌های برنامه‌های دولت باشد، با توجه به حوادث تاسف بار سال گذشته در روستای شین آباد باید هر چه سریعتر ردپای وجود وسایل حرارتی خطرناک را از مدارس حذف کرد. صابری با بیان اینکه نمایندگان مجلس  در مورد حذف بخاری‌های غیر استاندارد از مدارس اتفاق نظر دارند، ادامه داد: پیشنهاد نمایندگان مجلس به دولت و وزارت آموزش و پرورش این بود که از وسایل حرارتی گازی که از ایمنی بالایی برخوردار هستند برای گرم کردن کلاس‌های درس استفاده کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه نباید مدارس را با وسایل گرمایشی غیراستاندارد گرم کرد، افزود: طبق آمارها قریب به یکصد و پنجاه هزار کلاس در مدارس کشور مجهز به وسایل گرمایشی استاندارد نیستند که این تعداد کلاس حدود سه و نیم میلیون دانش آموز را در خود جای داده است.  عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس نگران سلامتی و ایمنی دانش‌آموزان در مدارس است و به همین جهت در بودجه امسال رقم ۲۰۰ میلیارد تومان را برای تجهز مدارس به وسایل گرمایشی استاندارد اختصاص داد که باید به همت دولت یازدهم این مبلغ تخصص یابد.

22 سپتامبر، 2013 | برچسبها: