۹۰ درصد بیمارستان‌های تهران فرسوده هستند

۹۰ درصد بیمارستان‌های تهران فرسوده هستند

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: با توجه به جابجایی در شورای شهر تهران تاخیری در ابلاغ مصوبه بازپسگیری مدیریت سوله‌های مدیریت بحران صورت گرفته و با توجه به عدم ابلاغ مصوبه هنوز نتوانسته‌ایم اقدامی در جهت بازپس‌گیری کامل سوله‌های مدیریت بحران داشته باشیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، عزیزالله رجب‌زاده در نشستی خبری به مناسبت هفته مدیریت بحران با اعلام اینکه در حال حاضر برای فرهنگ سازی و الزام سازمان‌ها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی الزام قانونی برای همراهی و یا تجهیز سیستم‌های داخلی در زمان مدیریت بحران وجود ندارد، گفت: بسیاری از مردم، مسئولان و حتی دست اندرکاران اجرایی مدیریت بحران می‌دانند که در چه جاهایی اشکال و نگرانی وجود دارد و حتی در زمان بروز بحران اولین خسارت‌ها به همان بخشها وارد می‌شود اما به دلایل مختلف اقدامات موثر و مفیدی صورت نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لازم نیست اماکن عمومی، بیمارستان‌ها، مدارس و یا سایر مراکز عمومی که مردم در آنها تردد دارند و از لحاظ ایمنی حداقل‌های لازم را در زمان بحران نخواهند داشت به مردم معرفی شوند؟ و آیا این حداقل حق مردم در شهری مثل تهران نیست، گفت: ارزیابی‌های ما در مورد همه این ارگان‌ها و سازمان‌ها و اماکن عمومی به صورت مستمر انجام می‌شود، اما نمی‌توانیم به صورت دقیق چنین اقدامی را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال مجدد که آیا لازم نیست قبل از آمدن زلزله واقعی، شما زلزله‌ای در میزان مقاوم سازی و تحرک سازمان‌ها و ارگانهای دولتی و اماکن عمومی در ایمن‌سازی داشته باشید؟ گفت: ما چندین بار چنین زلزله‌ای را ایجاد کرده‌ایم اما مثل اینکه کافی نبوده است.

رجب‌زاده اضافه کرد: ما بارها و در زمان‌های مشخصی تذکرات لازم را به صورت کتبی و شفاهی اعلام می‌کنیم اما اینکه روی ارگان یا سازمان یا بیمارستان خاصی دست بگذاریم و آن را معرفی کنیم کار درستی نیست. وزیر قبلی بهداشت چندین بار به صراحت اعلام کرد که ۹۰ درصد بیمارستان‌های تهران فرسوده هستند اما توجه داشته باشید که همین ۹۰ درصد از بیمارستان‌ها تمام وقت و حتی به صورت فشرده متراکم از مردم و متقاضیان هستند و در واقع مردم مجبور هستند و هیچ حق انتخابی در استفاده از این بیمارستان‌ها ندارند. از سوی دیگر خود این دستگاه‌های اجرایی نیز اعتبار لازم را ندارند و اینطور نیست که اعتبارات اختصاص یابد اما برای این کار استفاده نشود.

17 اکتبر، 2013 | برچسبها: