اوضاع مدارس ایران در گفتگو با رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور

اوضاع مدارس ایران در گفتگو با رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور

رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: یک سوم مدارس یا تخریبی هستند یا نیازمند مقاوم‌سازی و در برابر زلزله ناایمن هستند.

دکتر مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان مقاومت مدارس در برابر زلزله، افزود: دو سوم مدارس کشور دارای ایمنی و استانداردهای لازم هستند، اما یک سوم مدارس هیچ امنیتی نداشته و یا مقاومت آنها بسیار پایین است، چرا که یا تخریبی هستند یا نیازمند مقاوم‌سازی‌اند. وی با بیان اینکه اکثر این مدارس در کلانشهر به ویژه بافت‌های فرسوده قرار دارند، گفت: وضعیت استاندارد و ایمنی مدارس روستایی و مناطق محروم بسیار مطلوب‌تر از مدارس کلانشهرهاست.

رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره تحصیل ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار سیستم‌های گرمایشی از محل درآمدهای شرکت گاز مقرر شده بود در اعتبار سازمان نوسازی قرار بگیرد، گفت: بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار طی چند روز آینده به خزانه کشور واریز می‌شود و اولویت تامین سیستم‌های گرمایشی مدارس با مدراس روستایی و مناطق محروم است.به گفته وی، برای تامین سیستم‌های گرمایشی مدارس روستایی تاکنون ۱۵ هزار دستگاه بخاری تابشی به سراسر کشور ارسال شده و ۳۰ هزار دستگاه نیز خریداری شده که به زودی در استان‌های کشور توزیع خواهد شد.

17 اکتبر، 2013 | برچسبها: ،