مردم ورزقان هنوز هم در کانکس زندگی می‌کنند

مردم ورزقان هنوز هم در کانکس زندگی می‌کنند

نماینده مردم ورزقان در مجلس، با اشاره به مشکلات مردم زلزله زده ورزقان، گفت: زمین لرزه ورزقان خسارت بسیاری را به مردم این منطقه وارد کرد و در شرایط فعلی این شهر همانند یک کارگاه بوده و تعداد بسیاری از منازل و واحدهای مسکونی نیمه کاره رها شده‌اند.
اله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مشکلات مردم زلزله زده ورزقان، گفت: زمین لرزه ورزقان خسارت بسیاری را به مردم این منطقه وارد کرد و در شرایط فعلی این شهر همانند یک کارگاه بوده و تعداد بسیاری از منازل و واحدهای مسکونی نیمه کاره رها شده‌ و مردم در کانکس‌های موقتی سکونت دارند.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: هرچند دولت تا به امروز کمک‌های مادی و معنوی فراوانی به مردم زلزله زده ورزقان تزریق کرده و حتی وام ۲۰ میلیون تومانی نیز به مردم این منطقه پرداخت شده، اما متاسفانه اینگونه وام‌های اندک و ناچیز جوابگوی مشکلات اهالی این شهر نبوده است.
وی تصریح کرد: زیرساخت‌های واحدها و اماکن خسارت دیده در شهر ورزقان نیز در شرایط فعلی با مشکلات و معضلاتی روبرو هستند و باید عنوان کرد تا به حال برای تقویت و برطرف کردن ضعف زیرساخت‌های شهر کار خاصی صورت نگرفته است.

دهقانی اظهار کرد: دولت قرار بود وام کم بهره به زلزله زدگان ورزقان اختصاص دهد، که در برخی مناطق این وام به روستاییان و افراد دارای شرایط پرداخت شد، اما متاسفانه برخی پیمانکاران ساخت و ساز مسکن مبالغی را از مردم دریافت کرده‌اند، اما تا به حال واحد مسکونی نوساز به مردم واگذار نکرده‌اند که این موضوع مشکلاتی را برای ساکنین منطقه در آستانه فصل سرما بوجود آورده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، عنوان کرد: بسیاری از راه‌های ارتباطی شهر ورزقان از بین رفته و این منطقه از نظر برق رسانی و آب رسانی با مشکلات جدی مواجه است.
عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خاطر نشان کرد: زمین لرزه ورزقان بیش از ۶۰ درصد واحدهای مسکونی این شهر را تخریب و بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان خسارت به این شهر وارد کرد، لذا اگر دولت و مسئولین ذیربط به مشکلات این منطقه رسیدگی نکنند واحدهای مسکونی ورزقان به شکل نیمه تمام مدت‌ها باقی خواهند ماند.

18 نوامبر، 2013 | برچسبها: ،