معرفی ستاد حوادث غیر مترقبه مازندران

معرفی ستاد حوادث غیر مترقبه مازندران

ستاد حوادث غیر مترقبه استان مازندران با ساختن یک وبلاگ سعی نموده است تا راه اندازی سایت خود ، در بحث اطلاع رسانی فعالیت خود را آغاز نموده باشد . وبلاگ این ستاد را جناب شیرچی نگهداری و بروز رسانی میکند . برای ایشان و دوستانشان موفقیت آرزو داریم . در ادامه این خبر بخشی از اخرین پست این وبلاگ را برای آشنایی شما انتخاب نموده ایم تا شما را بیشتر با این دوستان آشنا نماییم . آدرس وبلاگ این ستاد http://www.havades-maz.blogfa.com/ میباشد . آخرین پست این وبلاگ در مورد خشکسالی در مازندران میباشد .

در پی گزارش قبلی مربوط به کمبود آب کشاورزی و شرب در سطح اکثر مناطق استاناین کم آبی شدت یافته و موجب بروز خشکسالی شدید گردیده است بنحوی که خسارت های جبران ناپذیری را به اراضی شالیکاری وارد آورده و موجب از بین رفتن قسمت اعظم حاصل تلاش و زحمت شالیکاران عزیز گردیده است.
علیرغم هماهنگی های لازم توسط این ستاد و فرمانداریها و اقدامات موثر دستگاههای اجرائی در زمینه کاهش مشکلات ایجاد شده ، دامنه خسارت های به حدی وسیع است که نیاز به مساعدت ویژه وزارت محترم کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دارد.

بر اساس اطلاعات جمعبندی شده تا این تاریخ میزان خسارت های وارده به بخشهای مختلف بالغ بر۳۳۲۳۶۰ میلیون ریال گردیده است و چنانچه گرمای شدید و عدم بارندگی در روزهای آتی ادامه یابد به نظر می رسد این میزان چندین برابرگردد.  خسارتهای وارده در اثر خشکسالی به خشهای مختلف در سه ماهه اول سال ۸۵ به شرح ذیل می باشد:

۱- بخش تاسیسات زیربنایی بالغ بر ۱۶۷۶۱۰ میلیون ریال

۲- بخش کشاورزی ، مربوط به بیش از ۲۰۶۵۰ هکتار از اراضی و مراتع بالغ بر ۱۴۴۵۵۰ میلیون ریال

۳- بخش دامی بالغ بر ۲۰۲۰۰ میلیون ریال

امیداست ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با عنایت ویژه خود ، اعتباراتی در قالب اعتبارات عمرانی ، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت از محل اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و یا سایر منابع ممکن ، متناسب با میزان خسارت وارده و به منظور رفع بخشی از مشلات فراوان و جبران قسمتی از خسارت ایجاد شده به شهروندان و کشاورزان عزیز و زحمتکش مازندرانی ، اجرای طرحهای پیشگیرانه و تامین آب ، در اسرع وقت در اختیار  ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان قرار دهد و نیز با توجه به بروز خشکسالی در سطح استان و در نتیجه از بین رفتن محصولات زراعی و کشاورزی ، در جهت استمهال تسهیلات دریافتی توسط کشاورزان خسارت دیده و یا بخشودگی آن اقدام لازم بعمل آید.

این خبر از وبلاگ ستاد حوادث غیر مترقبه مازندران به آدرس http://www.havades-maz.blogfa.com/  برداشت شده است

21 فوریه، 2010 |