یازدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی

یازدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی

فردا یازدهمین  مانور سراسری برگزار می شود .

هر چند امسال از بنده از سوی پژوهشگاه زلزله و سازمان جوانان هلال احمر به عنوان منتقد چند سال اخیر مانور سراسری زلزله با اهدا لوح تقدیر قدر دانی شد اما بر خلاف سال گذشته که از سوی پژوهشگاه برای حضور در مانور دعوت شده بودم امسال از دعوت خبری نشد .

در طی چند سال اخیر بنده در مدرسه نمونه ای که از سوی آموزش و پرورش و پژوهشگاه زلزله و هلال احمر برای برگزاری مانور برگزیده می شد حضور پیدا می کردم تا نقاط ضعف اجرایی مانور را چه بصورت مکتوب چه به صورت مصور ثبت کنم اما امسال برنامه کاری خودم را با شرایط پیش امده تغییر داده ام و تصمیم دارم که از مدارسی که در جلوی دوربین های فیلمبرداری قرار نمی گیرند گزارشی تهیه کنم البته به شرطی که به مدرسه راهم بدهند !

از شما دانش آموزان و معلمان سراسر کشور هم دعوت میکنم در صورتی که علاقه داشته باشید از برگزار شدن یا نشدن مانور در مدرسه خودتان من را با خبر کنید و عکسهایتان را از مانور در مدرسه خودتان را برای گذاشتن بر روی سایت موج پیشرو برای من ارسال کنید .

آدرس من                   moje_pishro@yahoo.com                              mojepishro@gmail.com

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ،این مانور سراسری به همت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و با همکاری سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، وزرات علوم ، تحقیقات و فناوری ، وزارت آموزش و پرورش ، سازمان صدا و سیما و جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد.
دراین مانور سراسری حدود ۱۴۰ هزار مدرسه و ۱۴ میلیون دانش آموز مقاطع مختلف شرکت خواهند کرد.

هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر آن ، آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده های طبیعی است.

21 فوریه، 2010 |