مدیریت بحران آنفولانزای خوکی در بوته نقد !

مدیریت بحران آنفولانزای خوکی در بوته نقد !
پاک کردن صورت مسئله یکی از شیوه های مدیریت بحران نیست !!
به نظر می آید که مدیران ارشد بحران این روزها آنقدر سرگرم مباحث سیاسی هستند که بحران آنفولانزای خوکی را به حال خود رها نمودند ! این بحران نیازمند مدیریت کارامد در جهت مهار است نه گسستن سیستمهای کشور همچون حذف سال تحصیلی برای مهار بحران شیوع آنفولانزا در مدارس !
مدیران ما به یاد داشته باشند که موج بحران آنفولانزای خوکی حداقل سه سال مهمان ناخوانده کشور ماست و ما نمی توانیم سه سال کودکانمان را یک هفته در میان به مدارس بفرستیم  و بگوییم که بحران را مدیریت کرده ایم ! ( تازه آنهم به شرطی که فردا آنفولانزای نوع جدیدی را در پیش رو نداشته باشیم )
در خبر ها آمده است مدارس کشور در جهت مهار بحران آنفولانزای خوکی در آستانه تعطیلی است  آیا این کار جز پاک کردن صورت مسئله است ؟

بی گمان عدم توجه به تصحیح زیر ساخت های آموزشی در سطح کشور در این سالها ما را در برابر این موج بیماری کم توان نمود و متاسفانه عدم درایت موجب شد که قبل از آنکه بیماری در سطح کشور اپیدمی شود ما نتوانیم کودکانمان را با امکانات بهداشتی و آموزشهای لازم برای بحران آماده کنیم و اینک مدیرانی که نتوانسته اند جامعه هدف را برای بحران مهیا کنند آن را از مسیر تیر بلا خارج می کنند تا شاهد شکست مدیریتی خود نباشند !
تعطیل نمودن مدارس اگر بدون درس گرفتن از خطاهای این چند ماه باشد نه تنها کمکی در مهار بحران نمی کند بلکه بحرانی به بحران کنونی می افزاید ! بحران تعطیلی مدارس !
مهندس علیرضا سعیدی

لینک خبر تابناک  : http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=70932
21 فوریه، 2010 |