نسل مدرسه کپری در ایران منقرض شد !

نسل مدرسه کپری در ایران منقرض شد !

معمولا در جامعه آموزشی ایران مدارس کپری را همه به عنوان پائین ترین سطح محیط آموزش مورد بررسی قرار می دهند ! در صورتی که گاه یک مدرسه قدیمی مصالح سنگی به مراتبط خطر آفرین تر  از یک مدرسه کپری است . مدرسه کپری در حقیقت نماد مدارسی است که در مناطق محروم با حداقل های مصالح بومی ساخته می شود و سالیان سال است که در ماه های منتهی به سال تحصیلی بودن یا نبودن آنها تیتر روزنامه ها و مراکز خبری می گردد !

اینکه هر دانش آموزی در ایران حق داشتن محیط مناسب تحصیلی را دارد جزو اصول اساسی قوانین کشور ماست اما اینکه چقدر به قوانین اساسی خود احترام می گذاریم خدا عالم است .

خبری را به نقل از خبرگزری فارس در ادامه خدمت دوستان ارائه می کنیم با عنوان برچیده شدن تمامی مدارس کپری در استانهای محروم که رئیس سازمان نوسازی مدارس مدعی شده است که دیگر مدرسه کپری وجود ندارد و اسنادش هم موجود است .

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور:
مدارس کپری در کشور کاملا جمع‌آوری شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به استناد صورتجلسه‌های به امضا رسیده در استان‌هایی که مدارس کپری در آنان وجود داشت اینک در هیچ منطقه‌ای از کشور مدرسه کپری نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مرتضی رئیسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اراک افزود: بحث مدارس کپری در کشور تنها در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و هرمزگان وجود داشت که این معضل به صورت جدی با استفاده از اعتبارات ملی برطرف شده است که تائید مسئولان در استان‌هایی که از این معضل رنج می‌بردند وجود دارد.
21 فوریه، 2010 |