موج پیشرو و یک سفر دو هزار کیلومتری

موج پیشرو و یک سفر دو هزار کیلومتری

گروه موج پیشرو هر ساله چهار سفر به مناطق محروم دارد . این سفر ها در سالهای اخیر اغلب به مناطقی در دو استان کرمان و هرمزگان اختصاص داشته است که در این سفر ها برای مراکز کودکان بی سرپرست و کودکان نیازمند، هدایایی و لوازم التحریر و البسه مورد نیاز تهیه و به خود کودکان توسط اعضاء گروه اعزامی تحویل می شد . در اخرین گام تصمیم گرفتیم همانند سال گذشته امسال عید  نیز آرزوی کودکان یتیم را براورده کنیم اما اینبار به جای پنجاه کودک برای هزار کودک برنامه ریزی کردیم . اخرین گزارش کارهای انجام شده را در ادامه متن می توانید ملاحظه کنید .

انچه که در این سه ماه انجام شد.

۱- کمک ها این بار به آرامی جمع آوری شد اما هرچه به سمت پایان سال می رویم خبر های خوب در خصوص کمک ها هم بیشتر می شود

۲ – مقداری از پول جمع اوری شده با اجازه گرفتن از صاحبان پول برای مواد غذایی یک مرکز کودکان بی سرپرست در تهران هزینه شد.

۳- چند فکس از مدارس مناطق محروم از دورترین نقاط کشور ( هرمزگان و سیستان و خراسان) برای دریافت کمک برای ما ارسال شد. در این نامه ها، مدیران و معلمان این مدارس، از محرومیت مدارس آن مناطق و کودکانی که برای رشد نیازمند حداقل امکانات هستند برایمان نوشتند و تقاضای کتاب های داستان / کتابهای اموزش زبان / کامپیوتر / وایت برد / ضبط صوت / تلویزیون و دفترچه و مداد و … نمودند

۴- معرفی نامه هایی هم از عزیزان همراه موج در سراسر کشور داشتیم که افرادی را در سراسر کشور به ما معرفی کردند که در بین انها کودکانی هم بودند که در دو مدرسه در استان فارس و کهکیلویه و بویر احمد سوخته بودند و از ما خواستند که ارزو های این کودکان را هم براورده کنیم .

۵- چند مرکز کودکان را هم سر زدیم و از نزدیک با مدیرانشان و نیازهای مراکز آشنا شدیم / متاسفانه در طی یکی دو سال اخیر دستورالعملهایی برای مراکز صادر شده است که کار کردن با این مراکز را بسیار مشکل نموده است . ما هم مطابق روال مرسوم خود کمک ها را تا بدست کودکان بدت خودمان ندهیم به هیچ مرکزی کمک نمی کنیم / (تمامی کمک های ما می باید توسط حداقل دو نماینده از طرف ما به کودکان تحویل شود )

و ما چه برنامه ای در پیش داریم

( به امید خدا )

۱- جمع اوری کمک ها را تا بیستم اسفند ادامه می دهیم. ما با توجه به اشنایی بیشتر که با مناطق محروم در حد فاصل دو استان هرمزگان و کرمان داریم برنامه ها الویت اول خود را به کودکانی می دهیم که در سفر اخر خود به انها قول براوردن ارزو هایشان را داده ایم.

۲- برای اولین بار طرح دیدبان موج پیشرو را برگزار می کنیم . گروه دیدبان موج پیشرو فعلا یک برنامه در دست بررسی است . در این برنامه قصد داریم تا گروهی را برای بازدید از مراکز و کودکانی که به ما معرفی می شوند ایجاد کنیم این گروه پس از بازدید از مراکز و محلهایی که از پیش تعیین شده اند با کودکان بصورت رودرو ملاقات کرده و برنامه ای برای مستند سازی این دیدارها دارد . سپس در بازگشت گزارشی را برای تمامی اعضاء تهیه کرده و برای براوردن ارزو هایی که مصوب می شود به تیم اجرایی کمک می کند تا ارزو ها بر اساس نازمندیهای کودکان دسته بندی و براورده شود . قطعا ارزوی داشتن یک ویلچر برای کودکی معلول یا عصای سفید برای یک کودک نابینا برای ما در اولویت است .

۳- در این هفته یک سفر یک هفته ای دو هزار کیلومتری را با ماشین برنامه ریزی کرده ایم ( این گروه همان گروه دیده بان موج پیشرو است ) که به تمامی کسانی که به ما معرفی کرده اند سر بزنیم. تا برای براوردن برخی از ارزو هایی که برایمان ارسال شده تصمیم بگیریم و برنامه ای بریزیم

۴ – در روزهای پایانی سال سفر گروهی را طراحی و اجرا می کنیم . این سفر را برای براوردن ارزو هایی که قطعی شده اند برنامه ریزی میکنیم . در این سفر از اعضاء تیم نجات موج پیشرو برای حمل و توزیع کمک ها استفاده می کنیم .

علیرضا سعیدی / فائزه جنیدی

موسسین موج پیشرو

برای دیدن کارهای انجام شده در این چند سال می توانید به این ادرس مراجعه کنید

http://mojepishro.blogfa.com/

دسته ها: اردوها
21 فوریه، 2010 |