دوره پائیزه هنر زنده ماندن در شرایط سخت

دوره پائیزه هنر زنده ماندن در شرایط سخت

دوره اول پائیزه هنر زنده ماندن در شرایط سخت در کوه های رشته کوه البرز برگزار شد .

این دوره بیست و چهار ساعته که برای شش عضو گروه توسط مهندس سعیدی برگزار گردید با هدف بالا بردن مهارتهای فردی و گروهی تیم در هوای سرد در حالی برگزار شد که اعضاء گروه شب را در کوهستان رشته کوه البرز در سرما پائیزه کوهستان در کنار یک آبشار به صبح رساندند

در این دوره شیوه های استحصال اب قابل شرب از رودخانه های گل الود و یا الوده به فضولات انسانی و حیوانی بطور عملی اموزش داده شد . از دیگر موارد مورد اموزش مباحثی در زمینه اتش افروختن و نگهداری اتش در طی شب و نیز ساخت جام های اتش برای زنده ماندن در شرایط برفی و یخبندان با استفاده از لاستیک و روغن ماشین بود .

باز کردن کنسرو بدون لوازم / ساخت فانوس / تله های حفاظتی برای تامین امنیت کمپینگ در برابر ورود حیوانات وحشی / استفاده از مواد شعله ور کننده برای روشن کردن اتش / شیوه های گوناگون ساخت اجاق های سنگی و نیز شیوه های چیدن چوبها برای استفاده در زمان بارش برف . بارش باران . نگهداری اتش برای زمان طولانی یا تامین روشنایی از جمله موارد مورد آموزش در این دوره بود .

در این دوره تمرکز گروه بر حمایت تمامی افراد از گروه و نیز توجه به کار گروهی بصورتی بود که گروه در طی اموزش بر خلاف دوره قبلی بسیار کمتر دچار خطا بود که جای تبریک به تک تک گروه دارد .

برای دوره بعد اعضاء گروه موظف به انجام تمرینات انفرادی هستند که انها را برای تحمل سرما در شرایط برفی اماده می سازد .

دسته ها: اردوها
21 فوریه، 2010 |