زلزله و ساختمانهای آزربایجان غربی

زلزله و ساختمانهای آزربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: فقط ۳ درصد بناها و ساختمان‌های موجود در این استان می‌توانند در برابر زلزله‌های بالای ۵ و ۶ ریشتر، مقاومت کنند.

ادامه خبر را با کلیک بر روی کلمه ادامه متن در زیر خبر ملاحظه فرمائید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عزیز نوری امروز در نشست مشترک اعضای کمیته امداد و نجات آذربایجان شرقی در این شهر افزود: غیر مقاوم بودن ساختمان‌ها یک ضعف عمده و اعلام خطر جدی است.
وی گفت: به دلیل حوادث غیرمترقبه در کشور، خسارات مالی و عوارض ناشی از حوادث فوق بسیار بالا می‌باشد و طبق آمارهای موجود هر سال بیش از ۱۱۰۰ میلیارد ریال به اقتصاد ایران از این بابت خسارت وارد می‌شود.
بنابه اظهار نوری، دولت با محرومیت‌های منابع روبرو می‌باشد و به همین علت فقط قادر به تامین ۱۰ درصد این خسارات است.
به گفته وی در سه ماه اول سالجاری ۳۵ حادثه غیرمترقبه در آذربایجان شرقی روی داده است و افزایش آموزش‌های همگانی و اطلاع رسانی‌های قبل از حوادث، ضروری است و هلال احمر در این راستا، دانش آموزان و دانشجویان، مشمولان وظیفه، متقاضیان دریافت گواهی نامه رانندگی و روستائیان را با طرح امداد و نجات آشنا می‌سازد.
نوری همچنین با اشاره به تلفات ناشی از حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی و کشور، این ارقام را بسیار بالا و نگران کننده خواند و اظهار داشت: متاسفانه تلفات در این بخش بیشتر از تلفات حوادث غیرمترقبه می‌باشد.

21 فوریه، 2010 |